“СофтУни БУДИТЕЛ непременно има способността да постави солидна заявка за реформа в българското образование“ – среща с Павел Миланов

Мисията на СофтУни БУДИТЕЛ, като училище на бъдещето, е да изгражда не просто подготвени професионалисти и лидери, но и уверени, успешни и щастливи личности.

Това няма как да бъде възможно без вдъхновяващ и амбициозен преподавателски екип, който да създаде условията за отключването на най-големия потенциал у всеки един ученик.

Днес ще ви запознаем с Павел Миланов, преподавател по Графичен дизайн и Дигитален бизнес с богат професионален и академичен опит, който открива призванието си на учител още на 18-годишна възраст.

Вижте какво разказа г-н Миланов за личния и професионалния си път:

Здравей, представи се!

Здравейте, казвам се Павел Миланов, на 28 години и съм преподавател по графичен дизайн и дигитален бизнес в СофтУни БУДИТЕЛ.

По образование съм бакалавър по Връзки с обществеността към Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ, в момента разработвам магистърската си теза на тема „Дизайн и маркетинг на потребителско изживяване“ в направление „Дигитален маркетинг и уеб дизайн“ към ВСУ „Черноризец Храбър“. Завършил съм специализация по UX/UI в Calarts (Калифорнийският университет по изкуствата).

Занимавам се с графичен дизайн от 7-годишен, работил съм в сферата на графичния дизайн и дигиталния маркетинг, а към момента управлявам два собствени онлайн магазина и студио за дигитални услуги – създаване на сайтове, графичен дизайн и реклама в социалните мрежи.

Какво те привлече в преподавателската професия и защо в СофтУни БУДИТЕЛ?

В екипа на СофтУни БУДИТЕЛ попаднах преди 2 години. Всъщност, интересното за мен е, че първата ми работа, когато станах на 18, беше като учител по Photoshop към един тогава стартиращ учебен център.

Никога няма да забравя първия си курсист, колко усилено се подготвях и колко нервен бях преди всяко занятие, тъй като когато си на 18 и застанеш пред аудитория по-възрастна от теб, всички те гледат с недоверие в първите няколко минути от разговора, и винаги трябваше да доказвам със знания и способности мястото си на преподавателското бюро.

В кариерата си на преподавател съм работил с ученици от 6-годишна възраст до 80-годишна възраст. Постепенно се издигнах от преподавател в мениджър на учебния център, в който работих, след което напуснах и на едва 20-годишна възраст отворих свой собствен обучителен център. За съжаление, на тази възраст не бях подготвен как точно се управлява бизнес и се наложи да го затворя.

Докато работих в рекламни агенции и дигитални студиа, винаги намирах време за преподаване под формата на вечерни и съботно-неделни курсове. Докато в един момент не реших да се откъсна от работата с клиенти, за да се посветя в развиването на млади таланти.

Така попаднах в СофтУни БУДИТЕЛ, воден от желанието да предам целия си ноухау на всеки, който е готов и иска да го вземе. А, забравих да спомена и факта, че майка ми е учителка, та предполагам от части е и „фамилна обремененост“ 😀

Какво е мястото на холистичния подход в съвременното образование?

В своята работа се опитвам да прилагам различни подходи, чрез които да провокирам учениците да изразяват себе си чрез дизайните, които създават. Стремя се да ги науча, че единственото ограничение е тяхното собствено въображение.

Как съчетаваш дигитализацията с традиционните преподавателски практики?

За щастие, предметите, които преподавам, са дигитални сами по себе си, което прави отговора на този въпрос доста лесен – съчетавам ги отлично! В часовете по бизнес работя с презентации, а в тези по графичен дизайн – чрез пряка демонстрация на работата с програмите. Често пъти давам проекти и задачи за самостоятелна работа, чрез които учениците сами да достигнат, да отсеят и презентират важната информация по дадена тема.

Работя с различни системи за проверка на плагиатството на изображения и текст, с Kahoot, за да направя преговорите по-интересни, често правя вътрешни състезания и топ 10 класации, с цел надграждащо обучение. Когато работиш с ученици, и то толкова дигитално ангажирани, трябва да си гъвкав, за да можеш да достигнеш до тях и да ги заинтригуваш. Смятам, че това е най-голямото предизвикателство пред съвременния учител.

Какви емоции, предизвикателства и отговорности идват с ролята на преподавател?

Вълнение и гордост. Това са двете най-силни емоции, които преобладават в ежедневието ми. Когато видя, че учениците са попили моите знания и опит, използват го умело и надскачат себе си, когато видя усмивките и удовлетворението от работата им – изпитвам вълнение и гордост.

Гордост, защото съм успял да запаля искрата, да предам знанията си и „хляба в ръцете“ на един млад човек, спомогнал съм за неговото развитие и съм направил света едно по-добро място, макар и мъничко.

А вълнение, защото нямам търпение да видя какво още може да постигне ученикът под моето менторство. Да, менторство – защото в повечето време аз възприемам работата си така.

Как си представяш бъдещето на българското средно образование?

Смятам, че СофтУни БУДИТЕЛ трябва да бъде еталон за „бъдещето“ на българското образование. Смятам, че този проект сам по себе си е толкова иновативен, че непременно има способността да постави солидна заявка за реформа в българското образование.

Силно се надявам, че в бъдеще ще има още подобни училища, които ще търсят и ще внедряват иновации, ще преподават съвременни специалности, а в училищата ще е пълно предимно с млади професионалисти, като мен, които ще идват от бизнеса и ще учат децата как да бъда конкурентоспособни на пазара на труда, ще им дават практически съвети и ноухау.

Кой е най-важният съвет, който искаш да отправиш към настоящите и бъдещи гимназисти на СофтУни БУДИТЕЛ?

Абстрахирайте се от обстановката и се опитайте да вземете максимално много от своите преподаватели! Бъдете проактивни и не спирайте да работите в посока самоусъвършенстване. В гимназията работят млади и енергични хора, които са готови да ви дадат всяко свое знание, стига вие да заявите, че искате да го получите. Творете.

Ако търсите вдъхновяваща среда за своя гимназист, която ще му позволи да разгърне потенциала си и да реализира в перспективна и високо търсена сфера, кандидатствайте още днес в СофтУни БУДИТЕЛ, разгледайте специалностите в СофтУни БУДИТЕЛ и кандидатствайте още днес!

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.