5 причини да учиш дигитален маркетинг

Всяко съдържание, което виждаш в онлайн пространството, било то реклама, видео, статия или изображение, е по един или друг начин обвързано с работата на дигитален маркетолог. Почти всеки бизнес вече има онлайн присъствие, а с това идва и нуждата от специалисти, които да му помогнат да достигне до целевите си аудитории. Така дигиталният маркетинг се превръща в една от най-атрактивните и бързо развиващи се индустрии.

Може би най-голямото предимство на сферата е фактът, че предлага неограничени възможности за всеки, пожелал да я опознае. Независимо дали си предприемач, или ученик (а защо не и двете), можеш да започнеш пътя си в дигиталния маркетинг още сега. Запознай се със специалност „Дигитален маркетинг и предприемачество“ на „СофтУни БУДИТЕЛ“ и кандидатствай ТУК.

Ако все още се колебаеш дали това е правилният избор за теб, ето топ 5 причини да учиш дигитален маркетинг:

1.    Лесно е да започнеш

За да учиш и практикуваш дигитален маркетинг, се нуждаеш единствено от лаптоп и интернет. Не е необходимо да закупуваш допълнително оборудване,  както в някои други сфери. Също така, онлайн можеш да откриеш много ресурси, които ще ти помогнат по-лесно да се ориентираш в дигиталния свят и да разрешиш всичките си казуси.

2.    Разнообразни професии

Познанията по дигитален маркетинг откриват пред теб избор от богата палитра с направления, в които можеш да специализираш. Ако социалните мрежи са твоята страст, можеш да управляваш платформите на компаниите и да допринасяш със свежи идеи. Ако пък ти е интересно как най-ефективно да реализираш рекламни кампании в интернет, можеш да бъдеш Performance Marketing експерт. А ако обичаш да пишеш, можеш да се запознаеш с маркетинг на съдържанието. Стига да имаш желанието да се развиваш, дигиталният маркетинг ще ти намери място в своя свят.

Източник: AtZ Technology

3.    Гъвкавост

Когато работното ти място е интернет, можеш да си позволиш да работиш отвсякъде и по всяко време. Неслучайно терминът „дигитален номад“ става все по-популярен, а гъвкавият начин на живот все по-предпочитан. Дигиталните номади са навсякъде по света и можеш да ги срещнеш в любимото си кафене, в co-working пространствата или пък на някой екзотичен плаж. Разбира се, винаги можеш и да работиш от вкъщи, ако там се чувстваш най-продуктивен. Именно в свободата на избор, която имаш като дигитален маркетолог, се крие красотата на професията.

4.    Предприемачески умения

Дигиталните маркетолози трябва не само да умеят да общуват добре и да познават аудиторията на компанията, с която работят. Те също управляват бюджети, разрешават проблеми, адаптират се бързо към динамично променящите се алгоритми и отговарят на редица запитвания. Така специалистите по дигитален маркетинг развиват не само лидерските си качества, но и познанията си за бизнеса в различни сфери. И тъй като самата им професия изисква да създават възможности, лесно могат да стартират нещо свое.

Източник: EIX

5.    Непрестанно развитие

Светът на дигиталния маркетинг се променя и развива изключително бързо, като изисква и специалистите да се развиват заедно с него. Това, което е работило вчера, може да не работи утре. Затова дори най-добрите дигитални маркетолози не спират да се учат всеки ден. Предизвикателствата са много, но добрата новина е, че ако имаш желанието да се развиваш, можеш да го правиш постоянно. Защото дигиталният маркетинг не е връх за покоряване, а е едно непрестанно и обогатяващо пътешествие.

Ако искаш да сграбчиш възможностите, които дигиталният свят предлага, можеш да започнеш приключението си още със завършването на 7 клас. Избери специалност „Дигитален маркетинг и предприемачество“ в СофтУни БУДИТЕЛ, като кандидастваш ТУК.

Ако пък сте родител, който търси за своето дете качествено практическо обучение за съвременна професия, се запознайте по-отблизо със специалността ТУК.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.