Какви са кариерните възможности в дигиталния маркетинг?

Една от причините дигиталният маркетинг да е все по-атрактивна и търсена професия днес е фактът, че непрестанно се развива – появяват се нови трендове, а дори и нови дигитални платформи.

С разрастването на дигиталния маркетинг се появяват и нови професионални направления, които обхващат различни умения и отговорности, така че да се постигнат възможно най-добри резултати. А най-добрата новина е, че се нуждаеш само от лаптоп, интернет връзка и познания.

Ако искаш да навлезеш в дигиталния свят, дори няма нужда да чакаш да завършиш университет. Можеш да започнеш да добиваш практически умения още в гимназията, като избереш специалност „Дигитален бизнес“ в СофтУни БУДИТЕЛ.

Ето какви възможности за реализация ти предлага обучението в „Дигитален маркетинг и предприемачество“

Social Media маркетинг специалист

Не е тайна, че социалните мрежи са ключови за дигиталния маркетинг. Управляването на профил в социалните платформи може на пръв поглед да изглежда лесна задача, но всъщност изисква много постоянство, креативност, аналитичност и разбиране на целевата аудитория. Затова все повече бизнеси избират да се доверят на Social Media маркетинг специалисти, които да се заемат с разработването на стратегии, концепции и публикации.

Освен да публикуваш съдържание във Facebook, Instagram, TikTok и т.н., ще планираш кампании, ще анализираш данни, ще подготвяш интересни текстове и ще обмисляш креативни дизайни, така че да предадеш нужното послание за бранда, за който работиш. Също така, твоя задача ще е и да взаимодействаш с другите потребители, като отговаряш на коментари и предоставяш допълнителна информация.

Това разнообразие със сигурност гарантира, че от една страна работата ще е динамична и няма да ти е скучно, а от друга ти предлага развитие на различни умения, които ще са ти от полза както в професионален, така и в личен план.

Източник: Freepik

Копирайтър

Ако обичаш да пишеш и ако се определяш като любознателна личност, то това е професията за теб! Навлизайки в дигиталния маркетинг, ще разбереш колко ценно е всъщност съдържанието и колко важно е изготвянето на качествени текстове, които носят стойност за читателите.

Днес е изключително лесно да бъдем лесно разсеяни, особено в дигиталното пространство. Затова умението да приковаваш вниманието на потребителите е невероятно предимство. Копирайтърите могат да подготвят всякакво съдържание от статии и рекламни текстове до описания на продукти и сценарии за видеа. 

Креативността, разбира се, е от основно значение и тук, но е важно и да си любопитен, защото в работата си ще се запознаваш с много нова информация, която трябва да предадеш по достъпен и атрактивен начин. И да, това невинаги е лесна задача, но със сигурност е обогатяваща и ти позволява да добиеш основни познания в най-различни сфери.

Източник: iStock

SEO и SEM специалист

Всяко добро съдържание, независимо колко добре е написано, се нуждае от помощ да бъде открито на фона на необятното количество информация, която се публикува в интернет всеки ден. В това се изразява ролята на SEO и SEM специалистите.

Перспективите за SEO експертите в дигиталния маркетинг са много добри, защото благодарение на тях се увеличава онлайн трафикът. А за тази цел те трябва да разбират социалните медии, да оценят качеството на съдържанието, да анализират конкуренцията, мобилното търсене и да изследват уебсайт анализите. Всичко това се случва с помощта на специални онлайн инструменти, които един специалист трябва да е усвоил.

Често ролите на SEO и SEM специалистите се бъркат, но главната разлика е, че SEM се занимава повече с получаване на трафик чрез платени реклами, докато SEO се фокусира върху придобиване, наблюдение и анализиране на моделите на органичен (неплатен) трафик.  И двете професии обаче изискват високо ниво на аналитичност.

Източник: Fridge Agency

Performance Marketing специалист

Тези специалисти изпълняват маркетингови стратегии, които целят увеличаване на броя на клиентите, ръста на продажбите и разпознаваемостта на марката. За целта работят с ясни таргети, които се стремят да достигнат, като например увеличаване на онлайн трафика, достигане до потенциални клиенти и увеличение на продажбите.

Работата включва избор на целеви аудитории, управлението на бюджет и подходящи рекламни канали, както проследяването на самата кампания и нейното оптимизиране, така че да бъдат постигнати най-добри резултати. Следователно, ако си целеустремен и ориентиран към резултатите, това е професията за теб!

Източник: iStock

Както виждаш, кариерните възможности в дигиталния маркетинг са много и можеш лесно да намериш своето място в тази перспективна сфера, стига да имаш желанието да се развиваш.

Ако ти предстои кандидатстване след 7 клас и нямаш търпение да се реализираш като дигитален маркетинг експерт, кандидатствай в специалност „Дигитален бизнес“ в СофтУни БУДИТЕЛ. Ще добиеш основни умения, както и познания за различните дигитални инструменти, което ще ти позволи да навлезеш в направлението, което на теб ти е най-интересно.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.