Дигиталният маркетинг е непрестанно развиваща се и всеобхватна индустрия, която се радва на все по-голям интерес поради нуждата на всеки бизнес да развива своето онлайн присъствие. Всеки може да бъде част от тази динамична сфера по всяко време от всяка точка на света. Но за да бъдеш наистина успешен, са ти необходими познания и практически умения, които да те отличат от останалите.
Представи си колко по-лесно ще ти бъде да се реализираш, ако натрупаш опит още в гимназията. Можеш да започнеш да изграждаш необходимите качества още след 7. клас, като кандидатстваш в специалност „Дигитален маркетинг и предприемачество“ в СофтУни Светлина.
Ето 3 предимства, които ще ти даде обучението в специалност „Дигитален маркетинг и предприемачество“:
1. Маркетинг познания
По време на обучението си ще се запознаеш в основи с всички сфери на маркетинга и онлайн рекламата – стратегически маркетинг, маркетинг чрез съдържание, имейл маркетинг, маркетинг в социалните мрежи, SEO оптимизация и т.н. Това ще ти даде необходимата база да прецениш коя е сферата, която ти е най-интересна и в която желаеш да се развиваш след завършването си.
Също така, маркетинг уменията са изключително приложими във всички индустрии. Веднъж придобиеш ли необходимите знания да достигаш до целевите аудитории по различни креативни начини, ще можеш да ги прилагаш навсякъде, дори и да решиш да се пренасочиш в изцяло различна индустрия.
2. Бизнес мислене
Един добър маркетинг експерт трябва да има усет към бизнеса и познания за продукта или услугата, която иска да промотира. Затова и специалността „Дигитален маркетинг и предприемачество“ набляга на изграждането на бизнес познания и развитие на предприемачески дух. За целта ще навлезеш в основите на предприемачеството, ще научиш какво е стратегически и финансов мениджмънт, как да преговаряш и как да управляваш проекти.
По този начин, още след завършването си, ще си наясно от какво се нуждае един бизнес, за да бъде успешен и как да създадеш свой собствен, ако имаш това желание. Така от една страна, ще бъдеш по-добър маркетолог, защото ще познаваш основните бизнес цели и понятия, а от друга страна, ще можеш по-добре да стартираш и управляваш собствените си проекти.

Източник: Freepik
3. Меки умения
Докато трупаш практически познания в дигиталния маркетинг и предприемачеството, ще развиваш и някои други не по-малко важни умения, които ще помогнат на цялостното ти развитие като личност, като например:
- Адаптивност
Онлайн пространството е изключително динамично, алгоритмите се променят непрестанно, а потребителите са с разнообразни очаквания към съдържанието, което получават. За да успееш да привлечеш вниманието на целевите си аудитории, ще е необходимо постоянно да се адаптираш към актуалните тенденции, нуждите на потребителите и спецификите на всяка отделна платформа. Затова колкото по-рано се научиш да се адаптираш към различни обстоятелства, толкова по-добре.
- Ефективна комуникация
Добрият маркетолог комуникира точно и ясно, без излишни детайли. В дигиталния маркетинг боравиш с ключови думи, описания и послания, които трябва да бъдат възможно най-ефективни. Така развиваш умението си да предаваш важна информация по достъпен и атрактивен начин.
- Работа в екип
Независимо дали ръководиш екип, или си част от такъв, умението да дискутираш идеи, да се вслушваш в останалите, да приемаш и поднасяш градивна обратна връзка, е ключово.
По време на обучението си в СофтУни Светлина ще се срещнеш с други амбициозни и креативни млади хора и ще имаш възможността, с които заедно ще преминаваш през предизвикателствата на дигиталния маркетинг и предприемачество. Това не само ще изгради у теб способността да работиш в екип, но и може да ти даде ценни приятелства и контакти.

Източник: The Balance
Тези три предимства ще те изстрелят към успеха още след завършването на гимназията. Ако ти предстои кандидатстване след 7 клас и вече нямаш търпение да се потопиш в света на дигиталния маркетинг, кандидатствай в специалност „Дигитален маркетинг и предприемачество“ на СофтУни Светлина. Ще усвоиш основните принципи на предприемачеството, дизайна и развитието на дигитални продукти, както и съвременния дигитален маркетинг във всичките му форми.
Повече за специалността можеш да видиш ТУК.